Hotellissa vauvan kanssa ensimmäistä kertaa

Kaupallinen yhteistyö Hotel Sveitsi kanssa.

Instagramiani seuraavat (@lottawin) saattoivat jo nähdä, että vietimme viime viikonloppuna yhden yön Hyvinkäällä Hotel Sveitsin vieraana.  Mikäli missasit Insta Storiesissa klipit matkastamme, niin ne löytyvät edelleen tallennettuina kohokohdista.

Lauantaina aamupäivällä pakkasimme kimpsut ja kampsut laukkuihin, vauvan auton turvaistuimeen ja lähdimme innostuneina ajamaan autollamme kohti Hotel Sveitsiä.

Hotel Sveitsi sijaitsee nimensä mukaisesti Sveitsin kaupunginosassa Hyvinkäällä, vain alle tunnin ajomatkan päässä Helsingin keskustasta. Välimatka oli siis meille aivan täydellinen ensimmäistä hotelliyötä vauvan kanssa ajatellen ja muutenkin varmasti semmoinen matka, joka on helppo ajaa vähän meidän tyttöä isompienkin lasten kanssa.

Kun saavuimme hotellille meidän suut loksahti auki, matalan vanhan rakennuksen sisältä paljastui moderni ja tyylikäs hotelli. Hotelli on uudistettu sisältä täysin vuonna 2017 ja remontin toteutus on todella minun makuuni. Hotelli itse kertoo olevansa elämyshotelli ja tämän allekirjoitan täysin.

Saman katon alta löytyy hotellin lisäksi elokuvateatteri, uimahalli sekä maauimala, kaksi kuntosalia, kauneushoitola, ravintola ja escape room. Näiden lisäksi samasta pihapiiristä löytyvät seikkailupuistot SuperPark ja SeikkailuSveitsi. Vauvan kanssa matkustaessa meiltä jäi niin monta hauskaa aktiviteettia kokematta, että olen nyt jo varma, että tänne palaamme uudestaan vielä kun Lilja on vähän isompi.

Tällä visiitillä saimme kuitenkin nauttia kauniista hotellihuoneesta, vauvamme ensimmäisestä uintikerrasta, saunomisesta, treenistä, hieronnoista ja hyvästä ruuasta, joten paikka sopii ehdottomasti myös koettavaksi pienen vauvan kanssa.

Instagramissa minua seuraavat eivät varmasti voineet välttyä näkemästä hotellihuoneen upeaa marmorista kylpyhuonetta. Sanoin heti kylpyhuoneen oven avattuani miehelleni, että tällainen kylpyhuone meille kotiin kiitos. Muutenkin huoneen sisustus oli todella kaunis ja Liljalle oli pedattu oma pinnasänky meidän sänkyjen lähelle. Kyllä sänkyjen, hieman jouduimme hieromaan silmiämme, kun näimme, että nukumme erillisissä sängyissä, sitä ei oltu tehty aikoihin! Tuli pienet How I met your mother Marshall ja Lily -vibat, mutta hyvin selvittiin tuosta yöstä ja taisin kömpiä mieheni kainaloon erillisistä sängyistä huolimatta. Täytyy muuten erikseen mainita, että hotellissa oli todella hyvät sängyt!

Hotellille tultuamme vaihdoimme uikkarit aika nopeasti ylle, vedimme kylpytakit niskaan ja suuntasimme kohti uimahallia.  Tämä oli Liljan ensimmäinen kerta uima-altaassa ja hän oli aivan mielettömän söpö keltaisessa uimapuvussaan. Uimalasta löytyi lastenallas, jossa oli sopivan lämmintä vettä meidän vauvalle. Ihan vielä ei meidän Lilja ollut täysin vakuuttunut uimisesta, mutten malta odottaa, että parin viikon päästä aloitamme vauvauinnin. Ehkä hän kesään mennessä on sellainen delfiini, ettei häntä saa altaasta pois lainkaan.

Polskittiin hetki altaassa ja sen jälkeen siirryttiin saunomaan. Siitä Lilja tykkää. Matalalla lämmöllä ja alalauteilla tieysti. Olo oli jo todella raukea uinnin ja saunan jälkeen, kun lähdin saman katon alta löytyvään Beauty & Wellness Sveitsiin hierontaan ja mieheni meni huoneeseemme tytön kanssa. Oi, että oli ihanaa viettää pieni me time -hetki. Hieronnan jälkeen vaihdoimme paikkoja ja mieheni pääsi myös hierontaan  rentoutumaan.

Seuraavaksi olikin aika pukea hieman parempaa päälle, laittautua ja lähteä illalliselle. Oi, miten ihanaa oli syödä ravintolassa oikein kunnon illallinen. Ei oltu pitkään aikaan syöty muualla kuin kotona.

Oli niin helppoa vain kävellä huoneestamme ulos ilman, että vauvaa tarvisi sen enempää pukea (onneksi tämä talvi on nyt ihan loppusuoralla!), ja vain astua saman katon alla sijaitsevaan ravintolaan. Puhumattakaan siitä, miten ihanaa oli ruokien jälkeen mahat täynnä vain lyllertää takaisin kohti huonettamme.

Ravintola täyttyi lauantai-iltana aika nopeasti, selkeästi siis suosittu illanviettopaikka. Meitä palvelu ravintola Tilassa tummahiuksinen miestarjoilija, joka oli äärimmäisen ystävällinen ja ammattitaitoinen. Hän huomioi pienen vauvamme todella ihanalla tavalla ja sai meidät tuntemaan itsemme todella tervetulleiksi. Toivottavasti kiitokset välittyvät hänelle tätä kautta. :)

Aamulla herättyämme suuntasimme heti kuntosalille, sillä sen verran paljon herkkuja oltiin syöty edellisenä iltana hotellin ravintolassa. Vitsailin miehelleni, että voisiko hän ilmoittaa minut mukaan "rakas sinusta on tullut pullukka" -ohjelmaan ja sitten tulisin vain tänne Hotel Sveitsiin aktiivilomalle karistamaan kiloja. Sen verran hyvät puitteet oli tällä kuntosalilla, joka on avoin myös muille kuin hotellin vieraille.

Treenin jälkeen söimme aamupalaa ja katselimme kaunista metsämaisemaa. Kyllä sielu lepäsi. Tällä kertaa emme valitettavasti ehtineet tutustua lainkaan Sveitsin kauniiseen luontoon kävelylenkkien muodossa, mutta se on ehdottomasti seuraavalla kerralla To Do -listalla.

Meidän viikonlopusta jäi käteen rentoutunut ja iloinen mieli. Vauvan kanssa ei ollut lainkaan vaikeaa olla pois kotoa, oikeastaan päinvastoin. Jos joku harmittaa, niin se, että olimme hotellilla vain yhden yön. Olisimme hyvin viihtyneet pidemmänkin ajan täällä. Mieheni sanoi, että hänelle tuli aivan sellainen olo kuin olisimme olleet ulkomailla. Tämä on ihan totta! Olen saanut teiltä seuraajiltakin kysymyksiä, että missä päin maailmaa tämä hotelli oikein sijaitsee. Ihanaa, että kotimaassakin on tällaisia hotelleja, joissa riittää tekemistä. Aina ei tarvitse lähteä lomailemaan ulkomaille.

Mikäli teillä on pääsiäissuunnitelmat edelleen auki, kannattaa kurkata nämä Hotel Sveitsin majoitustarjoukset!

Kiitos vielä Hotel Sveitsi, meidän yhden yön getaway oli täydellinen pysähdys arjessa!