Kylpyläloma

Mietin pitkään, että mitä ihanaa mä keksisin poikaystävälleni synttärilahjaksi. Mietin kaikkea ulkomaanmatkoista mutta oli hyväksyttävä ettei semmonen mun budjetilla ollu mahdollinen tällä hetkellä. Tai no tavallaanhan tää oli ulkomaanmatka. ;) Etelänloma Viroon!

Perillä Tallinnassa käytiin kiertelemässä parit kaupat, syömässä lounasta Vapianossa ja otettiin taksi hotellille.
Kylpyläksi valitsin Viimsi Spa:n joka sijaitsee noin 10km päässä Tallinnan keskustasta. Oltiin kuultu hyvää tästä Spasta ja puhuttu pitkään, että lähdettäis tänne. Valikoimista löytyi monenlaisia paketteja mutta, koska meillä oli vaan pari päivää vapaata niin sopivin oli Laatu-aika -paketti. Pakettiin kuului kaksi päivää kylpylässä ja yhden yön yöpyminen, kolmenruokalajin illallinen, kaksi hoitoa ja buffetaamiainen. Hintaa tällä paketilla oli 159€.
Hoidot mitkä meillä oli ekana päivänä oli pakettiin kuuluvat eli kalajalkahoito joka siis on allas mihin laitetaan jalat ja siellä on noin 500 turkkilaisen Kangalin kuumavesilähteistä peräisin olevaa tohtorikalaa joka syövät kuollutta ihosolukkoa. Tämän jälkeen oli luvassa 40 minuutin hieronnat.

Toisena päivänä Joonas meni vielä Intialaiseen päähierontaan ja selkähoitoon ja mä menin hoikistavaan vartalohoitoon ja kasvohoitoon mekaanisella puhdistuksella. Viimsi Span kotisivuilla kerrotaan hoidoista näin:

Kasvohoito mekaanisella puhdistuksella 60 min
Puhtauden lähde iholle! Hoito on luotu ihon epäkohtien poistamiseksi hellästi mutta tehokkaasti käyttäen siihen kasviuutteita ja luonnollisia entsyymejä. Hoitoon kuuluu ihon pintapuhdistus sekä huokosten mekaaninen puhdistus. Lopetukseksi iholle levitettävä naamio ja päivävoide palauttavat ihon raikkauden ja kirkkauden. Hoidon jälkeen iho on puhdas, kirkas ja yhtenäinen.

HOIKISTAVA VARTALOHOITO 60 min

Vartalohoito vilkastuttaa elimistön aineenvaihduntaa, hoikentaa ja poistaa kuona-aineita ja nesteitä kudoksista. Hoito alkaa vartalonkuorinnalla, jonka jälkeen vartalolle levitetään kuona-aineita poistava, leväpohjainen naamio, vartalo kääritään muoviin ja lämpöpeittoon. Viimeisenä suihkun jälkeen levitetään iholle kevyellä hieronnalla kosteuttava ihomaito ja selluliitti-alueille tehogeeli.

Toi kasvoihoito oli yksi elämäni kauheimpia kokemuksia. Tai siis kivuliaampia. Sattu ihan hemmetisti ja kyyneleethän siinä vaan valu! Mietin vaan koko hoidon ajan, että onneksi minulla ei ole paljon epäpuhtauksia joita tarvitsisi puhdistaa, koska kelaa miten paljon niillä sattuu! Mutta iho tuntui kyllä paljon kirkkaammalta hoidon jälken joten kai se on totta kun sanotaan, että kauneuden eteen pitää kärsiä. Vartalohoito taas oli hyvinkin rentouttava, vaikka vähän kuuma siinä meinas tulla kun oli käärittynä.

Nämä hoidot olivat tosiaan vasta toisena päivänä, kirjotin niistä vaan nyt tässä mutta jatketaan vielä siinä meidän ekassa päivässä eli hierontojen jälkeen me mentiin hotellin ravintolaan sille kolmen ruokalajin illalliselle. Odotukset oli tosi alhaalla, koska olin lukenut, että ruoka on buffettyylistä mutta oltiin ihan ihmeissämme kun ruoka ylittikin kaikki odotukset!
Me valittiin syödä terassilla, koska oli vielä illallakin aika lämmin. Pöytä katettiin siis sinne ja oli aika ihanaa siellä luonnonhelmassa ja hiljaisuudessa vaan syödä, juoda hyvää viiniä ja nauttia toistemme seurasta.

Illallisen jälkeen kunnon yöunet ja aamulla tosiaan noihin vartalo- ja kasvohoitoihin.

Hotellin aamupala oli tosi alkeellinen ja mä taisin syödä pelkkää hedelmäsalaattia, koska mikään muu ei  maistunu.

Käytiin vielä kylpyläosastolla uimassa ja lillumassa porealtaissa. Kylpylässä oli muuten ihan mieletön saunaosasto myös, siellä oli varmaan yli 10 erillaista saunaa!

Kylpemisen jälkeen lähdettiin sitten kohti Tallinnan keskustaa ja päätettiin tällä kertaa ottaa bussi, koska  se maksoi 1,60€/henkilö kun taksilla hinta oli 27€ yhteensä...
Olihan tuo bussi ihan sairaan ällöttävä ja ikkunoista ei kunnolla nähnyt ulos mutta edelleen 3,20€ vs 27€...
Tätä mieltä me oltiin Tallinnan veden mausta.
Käytiin vielä syömässä pihvit ravintolassa ja nauttimassa myötähäpeästä meidän maan kansaa kohtaan. Siinä vaiheessa kun luultiin, että yksi porukka noin 30-vuotiaita oli se pahin kun olivat niin kännissä niin eiei mitään, kyllä se pahin oli sellainen eläkeläispariskunta jotka huusivat tarjoiljoille suomeksi, että eivätkö he halua asiakkaita ja rahaa. Huhhuh, way to go jos haluaa sylkeä pihviinsä. Sitten olikin aika lähteä ostamaan vähän  alkoholia ja sitten kohti laivaa.
Oudoin asia laivassa oli meidän viereen istunut mies joka ei puhunut mitään ja yhtäkkiä lähti vaan kiertelemään laivaa jättäen salkkunsa siihen. Se tyyppi ei ollu ees näköetäisyydellä siitä salkusta! Olin ihan varma, että nyt me kuollaan kaikki, että siellä salkun sisällä on pommi! Huokasin helpotuksesta kun mies tuli takaisin. No sitten kun se mies teki sen saman homman toisen kerran niin mietin, että ehkä siellä ei ole mitään arvokasta. No ei mitään, sitten tää tyyppi vetää sieltä upouuden läppärin kosketusnäytöllä. Kun tämä mies kolmannen kerran häippäs siitä mietin vakavissani varastamista. Ihan vain opetukseksi, ettei kannattais ihan noin paljon luottaa ihmisiin. :D
It just happened. Nyt on ainakin baarikaappi täynnä. Ja puolet ei mahdu sinnekään, haha!

Meillä oli ainakin ihana rauhallinen juhannus, toivottavasti teillä muillaki oli! :)

5 kommenttia:

1. Ihania kuvia ja varmasti oli ihana miniloma :) mekaaninen ihonpuhdistus ei kuuluisi sattua niin että kyyneleet valuu :/ se on kyllä niin tekijästä kiinni, sillä se on taitolaji. :D

VastaaPoista
  2. Lara: Kiitos! :) Varmaan ihostakin riippuu, että kuinka herkkä on ja mä oon aika herkkä mutta hemmetti, että se sattui! :D Työkaveri sano kyllä kans, että oli itkeny semmosessa myös. :D Toivottavasti ens kerralla ku meen niin ei sattuis ihan noin paljoo. :D

3. Ihanan kaunis pariskunta olette!

4. Voi, tuollaisesta romanttisesta Tallinnan -lomasta olen aina haaveillut, mutta kun ei vain ole sitä parempaa puoliskoa löytynyt, eikä taida löytyäkään, ja lisäksi vielä olen kaveriton, niin turha on haaveilla :( Nyt alko kyllä harmittaan.